Σύγχρονοι φεουδάρχες των ΜΜΕ

Τα ΜΜΕ στην Ελλάδα ποτέ δεν ήταν αντικειμενικά, κυρίως γιατί ως λαός είμαστε άνθρωποι των άκρων — σε αντίθεση λόγου χάριν με το βρετανικό BBC ή το Αμερικάνικο NYT (όπως ήταν παλιά — όχι τώρα). Φυσικά υπήρχαν Έλληνες δημοσιογράφοι που τιμούσαν το επάγγελμά τους, ήταν όμως ελάχιστοι και συνήθως διωκόμενοι (παρά τα λεχθέντα των παλαιότερων που εξωραΐζουν το παρελθόν).

Όλων όμως η μεροληψία κινούνταν στο επίπεδο του σχολίου, ανέφεραν το γεγονός ως είχε και μετά την «αντικειμενική» άποψή τους — όσοι δεν το τηρούσαν στιγματιζόντουσαν ως «Αυριανιστές». Στα διεθνή θέματα μάλιστα διάβαζες εξαιρετικές αναφορές, πάντοτε στο ιδεολογικό πλαίσιο του καθενός, λ.χ. δεν περίμενες να διαβάσεις στον Ριζοσπάστη ή στην Αυγή κάτι αρνητικό για την επέμβαση των Σοβιετικών στο Αφγανιστάν, ούτε στην Καθημερινή ή την Βραδυνή κάτι θετικό για την ίδια επέμβαση. Παρ’ όλα αυτά αν διάβαζες και τις δύο πλευρές, έβλεπες πως ο σχολιασμός των γεγονότων μόνο διαφοροποιούνταν — όχι τα γεγονότα. Με άλλα λόγια, υπήρχαν στεγανά μεταξύ γεγονότων και σχολίων.

Σήμερα στα Ελληνικά ΜΜΕ δεν υπάρχουν στεγανά, είναι αδύνατον πλέον να ξεχωρίσεις το γεγονός από το σχόλιο σε όλα τα θέματα· ειδικά, δε, στα διεθνή νέα — δεν υφίσταται καν η έννοια του διαχωρισμού (το εισαγάγαμε από τα δυτικά ΜΜΕ που πλέον είναι χειρότερα από τα Ελληνικά). Η δημοσιογραφική αφήγηση μπλέκει τα πάντα με σκοπό την παραπλάνηση του κοινού — όχι την ενημέρωση. Επί παραδείγματι: όταν ορκίστηκε 45ος Πρόεδρος των ΗΠΑ ο Δονάλδος Τράμβιος, από τις μεγαλύτερες πολιτικές εκπλήξεις όλων των εποχών, όλοι περιμέναμε να ακούσουμε με αγωνία τι θα πει. Ο ΣΚΑΪ στις ειδήσεις, λοιπόν, ξεκίνησε την αναφορά του στην πολύ σημαντική ομιλία ορκωμοσίας λέγοντας πως ξεκίνησε ο λόγος με το «η Αμερική πάνω απ’ όλα» (πονηρά παραπέμποντας στο ναζιστικό «Deutschland über alles», η Γερμανία πάνω απ’ όλα). Εγώ όμως που είχα ακούσει την ομιλία ζωντανά είχε πει: «America first»· που ήταν και το προεκλογικό του σύνθημα. Στην προκειμένη περίπτωση το γεγονός ήταν το σύνθημα: «America first». Το σχόλιο ήταν: «αυτό το σύνθημα είναι ναζιστικό», το οποίο εξαρτάται από τον θεατή αν θα συμφωνήσει ή όχι. Το μπέρδεμα όμως δεν του αφήνει επιλογή.

Ξεδιάντροπα τα Ελληνικά ΜΜΕ συντονιζόμενα με την διεθνή Liberal Elite, κατασκευάζουν κατά το δοκούν παραμύθια με «πεντάμορφες» (Μέρκελ, Ομπάμα, Τριντώ, Μακρόν, Κινέζικη ηγεσία) και «τέρατα» (Τράμβιος, Πούτιν, Ερντογάν, Λεπέν, Μαδούρο). Προσπαθούν συντονισμένα (χωρίς εξαιρέσεις) να εκμαιεύσουν την εύνοιά μας για κάποιους και την απέχθειά μας για κάποιους άλλους. Το χειρότερο απ’ όλα, στα σημαντικότερα θέματα απαγορεύεται ο αντίλογος: επιδοτούμενη λαθρομετανάστευση, πολεμική κατά της οικογένειας, γκέι προπαγάνδα, κλιματική αλλαγή κοκ.

Μπορεί να λυθεί αυτό το τεράστιο πρόβλημα; Όχι, διότι δεν αναγνωρίζεται καν ως πρόβλημα. Μπορούμε ωστόσο να το καταργήσουμε ως πρόβλημα· με το «σπαθί» μας να κόψουμε τον γόρδιο δεσμό. Να ενημερωνόμαστε κατευθείαν από συγκεκριμένους ανθρώπους ιδεολογικά αντίθετους στα Social Media: Αλέξης Τσίπρας, Κυριάκος Μητσοτάκης, Δονάλδος Τράμβιος, Μπέρνι Σάντερς κοκ.

Τα κοινωνικά δίκτυα σκοτώνουν τα ΜΜΕ, όπως τα κανόνια σκότωσαν τους φεουδάρχες και η τυπογραφία τους θρησκόληπτους.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.